vrijdag 15 april 2011

Revox A700, 2 spoor met plexi stofkap; 3 snelheden met ingebouwde voorversterker en mengpaneel voor 4 micro's of 2X line stereo of een combinatie (schakelbaar). Volledig nagezien; alle schakelaars en schuifpotmeters manueel (geen spuitbussen!!) gekuist. Zoals U ziet op de laaste foto zijn de printsporen van de schakelaars belegd met een laagje goud en daarom gaan ze zo lang mee zonder slechte contacten. Kuisen is eigenlijk niet nodig! Een Revox kan veel meer dan 50 jaar meegaan mits goed onderhouden. Na jaren (ongeveer 20 jaar) ontstaan er problemen met de frixie siliconen demping van de bandspanningvoelers bij een A700; de oudere siliconen degenereren (toen waren de siliconen nog niet zo goed als nu) en moeten vervangen worden. Ik heb de nieuwe en verbeterde originele Revox siliconen; bij dit toestel zijn de dempingssiliconen vernieuwd zoals U ziet op de foto's. Toestel in perfecte staat en heeft geen enkel krasje, ook de stofkap niet; wordt niet verstuurd, weegt meer dan 30 kg en dus af te halen. Volledig afgeregeld binnen de Revox specificaties. Ik heb een diploma ind. ing. electronica en verzamelde hoogwaardige toestellen. Het is mijn eigen origineel toestel gekocht in 1978. Ik geef 2 maanden garantie. Zie ook mijn zoekertje Met buizen en low jitter clock uitgeruste Revox B126 CD speler en Studer A725. Ik heb ook verschillende Revox wisselstukken waaronder nieuwe nog verpakte en ongeopende 2 spoor koppen. Moeten weg wegens verhuis en plaatsgebrek.
meer info


0 reacties:

Een reactie posten